some_textΣημαντικές Ανακοινώσεις: -- Έναρξη (27/03/2024) δηλώσεων συγγραμμάτων εαρινού εξαμήνου --  Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

      • Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κρήτη (23-28 Δεκεμβρίου 2023)

        Ενταγμένη στη διδασκαλία του μαθήματος "Εισαγωγή στον Μινωικό Πολιτισμό" πραγματοποιήθηκε μεταξύ 18 και 23 Δεκεμβρίου 2023, με τη συμμετοχή 25 φοιτητών, εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κρήτη. Οι επισκέψεις σε μνημεία και μουσεία και των τεσσάρων νομών του νησιού πραγματοποιήθηκαν χάρη στη φιλοξενία των Εφορειών Αρχαιοτήτων και των Διευθυντών των Μουσείων. Χορηγός της εκπαιδευτικής εκδρομής στην Κρήτη υπήρξε η εταιρεία ΑΝΕΚ - BLUE STAR FERRIES, η οποία χορήγησε δωρεάν τους ναύλους των φοιτητών.

        Ανδρέας Βλαχόπουλος

        Συνημμένο αρχείο: Εικόνες icon pdf

 

      • Πρόγραμμα PITHOS (Princeton-Ioannina-Thessaly On site Seminars) 2023 (25-29 Σεπτεμβρίου 2023)

        Πρόγραμμα PITHOS (Princeton-Ioannina-Thessaly On site Seminars) 2023 Διδακτορικών Σπουδών στην Αρχαιολογία. Την ομάδα των διδακτορικών φοιτητών του Τμήματος στην Προϊστορική Αρχαιολογία, Ιωάννη Ζόγκου, Γιώργου Μαστροπαύλου και Ανδρέα Σπυρούλια, συνόδευσε στο Princeton και τη Νέα Υόρκη ο επόπτης της διατριβής τους Α. Βλαχόπουλος

        Ανδρέας Βλαχόπουλος

        Συνημμένο αρχείο: Εικόνες icon pdf
        Σύνδεσμος: https://artandarchaeology.princeton.edu/whats/news/princeton-welcomes-greek-archaeology-students-part-collaborative-pithos-program

 

      • Εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το Αρχαιολογικό Μουσείο της Νικόπολης όπως επίσης και στον αρχαιολογικό χώρο της Κασσώπης (Μάιος 2023)

        Στο πλαίσιο του μαθήματος της «Ανασκαφικής - Αρχαιολογίας Πεδίου στην Ήπειρο» πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 29 Μαΐου εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το Αρχαιολογικό Μουσείο της Νικόπολης και στη συνέχεια στον αρχαιολογικό χώρο της Κασσώπης, όπου οι συμμετέχοντες φοιτητές και φοιτήτριες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν μικρές εργασίες που ανέλαβαν στο πλαίσιο του μαθήματος.

        Κλεοπάτρα Καθάριου

        Συνημμένο Αρχείο: Κασσώπη - Νικόπολη icon pdf

 

      • Πανεπιστημιακή Ανασκαφή Δουρούτης (Μάιος 2023)

        Η δεύτερη περίοδος έρευνας της Πανεπιστημιακής Ανασκαφής Δουρούτης, η οποία διεξάγεται εντός του campus του Ιδρύματος, διενεργήθηκε από τις 2 έως τις 26 Μαϊου 2023. Σε αυτήν ασκήθηκαν οι επί πτυχίω φοιτητές αρχαιολογικής κατεύθυνσης που παρακολούθησαν το μάθημα "Ανασκαφική", υπό την επίβλεψη μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών του Τμήματος.
        Στο πλαίσιο της έρευνας φιλοξενήθηκε από τον Τομέα Αρχαιολογίας η επ. έφορος Αρχαιοτήτων κα Ιωάννα Ανδρέου, διευθύντρια της Ανασκαφής Δουρούτης κατά την περίοδο 1974-2006, η οποία έδωσε σχετική διάλεξη την Πέμπτη 26.5. Την πρώτη ανασκαφέα της Δουρούτης και τη συνεργάτιδά της, καθ. Π.I. Ντίνα Γραβάνη, τίμησε η Πρύτανης καθ. Άννα Μπατιστάτου.

        Ανδρέας Βλαχόπουλος - Αλεξάνδρα Αλεξανδρίδου - Κλεοπάτρα Καθάριου

        Συνημμένο Αρχείο: Εικόνες icon pdf
        Σύνδεσμος: https://acw.hist-arch.uoi.gr/anaskafes-erevnes/anaskafi-dourouti

 

      • Επίσκεψη στο Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων (Μάιος 2023)

        Την Πέμπτη 25 Μαΐου 2023, στο πλαίσιο του μαθήματος «Η Ήπειρος κατά τη νεότερη και σύγχρονη περίοδο (τέλη 18ου – 20ός αι.)», θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική εκδρομή στο Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στα Λιβάδια Κοτύλης Νεστορίου Καστοριάς. Οι φοιτητές που θα προσέλθουν στην εκδρομή θα συμμετάσχουν στην παρουσίαση των εργασιών του μαθήματος (είτε ως ομιλητές είτε ως ακροατές) στο Συνεδριακό Κέντρο του Πάρκου Εθνικής Συμφιλίωσης και θα ξεναγηθούν στη μόνιμη ιστορική έκθεση του Πάρκου για τον εμφύλιο πόλεμο.

        Νίκος Αναστασόπουλος

        Σύνδεσμος: Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης Γράμμος

 

      • Πρόγραμμα PITHOS (Princeton-Ioannina-Thessaly On site Seminars) 2023 (Μάιος 2023)

        Πρόγραμμα PITHOS (Princeton-Ioannina-Thessaly On site Seminars) 2023 Διδακτορικών Σπουδών στην Αρχαιολογία, 7-12 Μαΐου 2023.

        Ανδρέας Βλαχόπουλος

        Σύνδεσμος: PITHOS

 

      • Βιωματικό εργαστήριο στο Μουσείο Εκμαγείων (Μάιος 2023)

        Στο πλαίσιο του σεμιναριακού μαθήματος με τίτλο «Θέματα Αρχαίας Ελληνικής Ζωγραφικής» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Μαΐου στο Μουσείο Εκμαγείων βιωματικό εργαστήριο με προσκεκλημένο τον Δρ. Τάσο Κακαμανούδη (ΕΦΑ Ημαθίας), όπου οι συμμετέχοντες φοιτητές και φοιτήτριες είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στα μυστικά της τεχνικής της εγκαυστικής.

        Κλεοπάτρα Καθάριου

        Συνημμένο Αρχείο: Βιωματικό εργαστήριο icon pdf

 

      • Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πέλλα και τη Βεργίνα (Απρίλιος 2023)

        Ενταγμένη στη διδασκαλία του σεμιναριακού μαθήματος με τίτλο «Θέματα Αρχαίας Ελληνικής Ζωγραφικής» πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου 2023 με τη συμμετοχή τριτοετών και τεταρτοετών φοιτητών του Τμήματος εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πέλλας και το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών (Κεντρικό Μουσειακό Κτήριο και Μουσείο Βασιλικών Τάφων Αιγών).

        Κλεοπάτρα Καθάριου

        Συνημμένο Αρχείο: Πέλλα - Βεργίνα icon pdf

 

      • Ημερίδα παρουσίασης του πρώτου τεύχους του επιστημονικού περιοδικού Revue des Oralités du Monde (Απρίλιος 2023)

        Στο πλαίσιο των δράσεων του Διεθνούς Επιστημονικού Δικτύου Oralités du Monde (Προφορικότητες του Κόσμου, https://oralites-du-monde.huma-num.fr/), η Μαριλένα Παπαχριστοφόρου συμμετέχει με ανακοίνωση στην Ημερίδα παρουσίασης του πρώτου τεύχους του επιστημονικού περιοδικού Revue des Oralités du Monde, η οποία θα γίνει στο Παρίσι στις 12 Απριλίου 2023. Η Μ. Παπαχριστοφόρου είναι μέλος της Ερευνητικής Ομάδας του Δικτύου Oralités du Monde και της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού Revue des Oralités du Monde.

        Μαριλένα Παπαχριστοφόρου

        Συνημμένο Αρχείο: Πρόγραμμα Ημερίδας icon pdf

         

      • Eκπαιδευτική επίσκεψη στη Μεσσηνία (Μάρτιος 2023)

        Ενταγμένη στη διδασκαλία των μαθημάτων "Αιγαίο και Μεσόγειος κατά τη 2η χιλιετία π.χ.", "Νησιωτικά Κέντρου του Αιγαίου" και "Ανασκαφική" πραγματοποιήθηκε στις 23 και 24 Μαρτίου 2023, με τη συμμετοχή 51 φοιτητών, εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ανασκαφή Πύλου, που διενεργείται από το University of Cincinnati (καθ. Jack Davis), την Ανασκαφή Θουρίας, που διενεργείται υπό την αιγίδα της Αρχαιολογικής Εταιρείας (Δρ. Ξένια Αραπογιάννη), άλλα μνημεία της περιοχής και το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας στην Καλαμάτα. 

        Ανδρέας Βλαχόπουλος

        Συνημμένο Αρχείο: Πύλος Ανασκαφή icon pdf

 

      • Εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης (Δεκέμβριος 2022)

        Στο πλαίσιο του μαθήματος με τίτλο «Αρχιτεκτονική (Γενική Επισκόπηση)» πραγματοποιήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2022 με τη συμμετοχή τριτοετών και τεταρτοετών φοιτητών του Τμήματος εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης, όπου οι συμμετέχοντες φοιτητές και φοιτήτριες παρουσίασαν μικρές εργασίες και δοκίμασαν την ακουστική του αρχαίου θεάτρου απαγγέλοντας στίχους έργων αρχαίων λυρικών και δραματικών ποιητών.

        Κλεοπάτρα Καθάριου

        Συνημμένο Αρχείο: Δωδώνη icon pdf

 

      • Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας και στο Λαογραφικό Μουσείο (Δεκέμβριος 2022)

        Στο πλαίσιο του σεμιναριακού μαθήματος με τίτλο «Μεταλλοτεχνία και κοσμηματοτεχνία στον αρχαίο κόσμο. Η περίπτωση της Ηπείρου» πραγματοποιήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2022 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας και το Λαογραφικό Μουσείο «Κώστας Φρόντζος», όπου η ομότιμη καθηγήτρια του Παν/μίου Ιωαννίνων Κατερίνη Λιάμπη και επιμελήτρια της περιοδικής έκθεσης με τίτλο «Οδός Αβέρωφ, Κόσμημα, Γιάννινα» παρουσίασε στους φοιτητές του ΠΜΣ Αρχαίος Κόσμος: Ιστορία και Αρχαιολογία τις διάφορες κατηγορίες και τη βασική εικονογραφία των ηπειρωτικών κοσμημάτων του 19ου και του 20ού αιώνα, έως και την εποχή του Μεσοπολέμου.

        Κλεοπάτρα Καθάριου

        Συνημμένο Αρχείο: Μουσείο Αργυροτεχνίας - Λαογραφικό Μουσείο icon pdf

 

      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων (Δεκέμβριος 2022)

        Ενταγμένο στη διδασκαλία του σεμιναριακού μαθήματος με τίτλο «Μεταλλοτεχνία και κοσμηματοτεχνία στον αρχαίο κόσμο. Η περίπτωση της Ηπείρου» έλαβε χώρα στις 8 Δεκεμβρίου 2022 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Οι πύρινοι δρόμοι της τεχνολογίας του χαλκού: από το ορυχείο στο αντικείμενο», που οργάνωσε ο δρ. Χρήστος Κλείτσας, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση και κριτικός σχολιασμός επιλεγμένων εκθεμάτων του Μουσείου από τον ίδιο.

        Κλεοπάτρα Καθάριου

        Συνημμένο Αρχείο: Αρχαιολογικό Μουσείο icon pdf

 

 

Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής

ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ

  • Οι ενδιαφερόμενοι για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής υποβάλλουν κατά τη διάρκεια κάθε Ακαδημαϊκού έτους και συγκεκριμένα κατά τους μήνες Ιανουάριο και Σεπτέμβριο, σχετική αίτηση στη Γραμματεία του Τμήματος.
    Στην αίτηση αναγράφεται, ο προτεινόμενος τίτλος, η προτεινόμενη γλώσσα εκπόνησης, η οποία μπορεί να είναι διάφορη της Ελληνικής και ο προτεινόμενος ως επιβλέπων της διδακτορικής διατριβής (άρθρο 7 του Κ.Δ.Σ.). Για τις προϋποθέσεις υποβολής αίτησης ανατρέξτε στο άρθρο 3 του Κ.Δ.Σ.

 

  • Αίτηση για Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής
  • Αίτηση Ανανέωσης Εγγραφής ακαδ. έτους…………
  • Ετήσιο υπόμνημα Προόδου Υποψηφίου Διδάκτορα

Characteristics

CHARACTERISTICS

The Department’s goal of offering a comprehensive knowledge of the fields of history and archaeology is effective, following universally accepted standards for the specific areas of study it offers.

Its e-courses, in particular, and its extensive and successful internship program are effective tools in engaging the students, training them in information literacy, and fulfilling the academic goals of its curriculum and student job placement needs. In a national tertiary education system, the Department’s curriculum is coherent and functional.

In an international frame, Greek history and archaeology are not part of a unified narrative and are taught separately.

Profile

DEPARTMENT'S PROFILE

Undergraduate classes are five days a week in three-hour increments. They are comprised of narrower course offerings in the early, foundational, years, and a more wide range as the specialization/tracks of students occur in the last two years of study. The teaching methods include: primarily internal and occasional external lecturers for the lecture classes.

Seminars, workshops, monthly scientific excursions, internships, and university, regional, and international summer schools are also among the teaching methods.

At the undergraduate level, every class has exams, as well as research projects and essays. At the postgraduate level, the entrance exam is judged blindly, i.e. the student name is unknown to the examiner, and the thesis is orally defended to a three-person committee. At the doctoral level, the candidate defends their dissertation to a seven-person committee. The student/teacher ratio is prohibitively high: officially, approximately 300 incoming students to 35 faculty but, due to student yearly carryover, the actual ratio is 700 to 35. Teacher workload is thus negatively affected, especially as there are no teaching assistants. Teacher student collaboration is thus de facto limited, and is determined by student initiative. The high student/teacher ratio limits the existing classroom and workshop spaces. The Department addressed the issue of student/teacher collaboration in 2013 through the addition of tutorials. The strong e-learning initiative also implemented by the Department is an innovative way of addressing resource limitations as well as being in the forefront of 21st century educational pedagogies.

The teaching procedures are representative of standard academic and pedagogical practice. Faculty members teach their past and ongoing research, the latter of which becomes the impetus for course material updating. With the implementation of e-learning in the last three years and the Department’s participation in the Open Course Wave Consortium, students, but also the society at large, have access to free knowledge exchange locally, nationally, and internationally. There is the possibility of strong mobility among students and faculty due to the Erasmus program, but due to limited resources, only a certain proportion of the large student body is able to participate. Some, especially the more junior faculty, also participate in academic research programs internationally (e.g. US, Turkey, Bulgaria), an experience which enriches not only their own research but also their teaching.

Since 2008, the Department has been implementing anonymous student evaluations of each of its courses (teaching, course content, resources) at the end of each semester. These are sent to the Department’s administration office and then the Rector’s office.

Other Staff

Other Staff
Administration Staff
NAME POSITION TEL/FAX
+3026510
Ε-MAIL
Katerina Papadima Head - Secretariat 07231/07035 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Nikos Fasoulas
Staff - Secretariat 07180/07035 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Olga Fatourou
Modern History Sector Secretariat
Folklore Sector Secretariat
05161/05253 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Teaching Laboratories Staff
NAME POSITION TEL
+3026510
Ε-MAIL
Fanis Dasoulas
Teaching Laboratory Staff
05192 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Technical Staff
NAME POSITION TEL
+3026510
Ε-MAIL
Lampros Bellos
Technical Laboratory Staff
05124
07232
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

More Articles...

  1. Ioannina

Copyright © 2014 Department of History and Archaeology, University of Ioannina | All Rights Reserved